Alicante guarda silencio en homenaje a las víctimas de la tragedia ferroviaria de Adamuz
“Como todos los alicantinos, el Ayuntamiento expresa su solidaridad y apoyo las...
A petició de Més Xixona i com a condicionat dels pressupostos municipals del 2018, el plenari de l’Ajuntament de Xixona ha aprovat incorporar totes les bonificacions que permet la llei a les principals taxes i impostos municipals.
Mario Carbonell, portaveu municipal de Més Xixona, ha explicat: “Més Xixona va aprovar els pressupostos municipals de 2018 amb, entre altres, la condició que s’havien d’incorporar totes les bonificacions i deduccions que permet la llei a les taxes i impostos municipals”. Així, el plenari del 16 d’octubre va aprovar entre altres incorporar les següents bonificacions:
A l’Impost d’Activitats Econòmiques
Com per exemple serveis d’assistència i serveis socials.
A l’impost sobre Vehicles
A l’impost sobre Béns Immobles
Com per exemple serveis d’assistència i serveis socials, kàbiles i immobles de entitats sense ànim de lucre.
A més, la nova ordenança municipal tal i com preveu la llei contempla el recàrrec del 50% de l’IBI per als habitatges totalment desocupats. Aquest recàrrec començarà a aplicar-se quan el govern central desenvolupe el Reglament que obliga la llei d’hisendes locals de 2004. En el plenari s’ha aprovat una moció conjunta del Partit Socialista i Més Xixona que insta al Govern Central a desenvolupar aquest apartat de la llei que porta des de 2004 sense desenvolupar i deixa una vegada més els Ajuntaments en mans dels bancs i les grans immobiliàries.
Carbonell ha recordat que de moment van a modificar-se aquestes taxes però el compromís s’estén a totes les taxes i impostos municipals amb les quals es treballa per a poder modificar-les com més prompte possible. A més, afirma: “Aquestesbonificacions han de vindre acompanyades d’una bona campanya informativa i d’una aplicació més adequada a la realitat dels impostos locals. Aquestes modificacions van enfocades a la gent més desfavorida i a incentivar l’economia local. Hem d’intentar que empreses i particulars gaudisquen d’aquestes al màxim sense impediments”.
Esta entrada pertenece a La Onda Digital.
You must be logged in to post a comment Login